Foto: Stadsarchief Antwerpen

Digitaal archief Gazet van Antwerpen

GvA digitaal beschikbaar in onze leeszaal

Alle exemplaren van de Gazet van Antwerpen, het belangrijkste Antwerpse dagblad, zijn raadpleegbaar in de leeszaal. U kunt bij ons ook alle gedigitaliseerde edities inkijken van 3 november 1891 tot en met 30 dagen geleden.

Dankzij de publiek-private samenwerking tussen de uitgeverij, de Provincie Antwerpen, de Stad Antwerpen, de Universiteit Antwerpen en de Stad Mechelen zijn sinds 2021 alle jaargangen van de Gazet van Antwerpen en Gazet van Mechelen volledig digitaal raadpleegbaar zijn in onze leeszaal, van 3 november 1891 tot en met 30 dagen geleden. Het archief zal verder stelselmatig gevoed worden met de tussenliggende jaargangen.

Raadpleegpunten

De Erfgoedbibliotheek is partner van dit project en fungeert als een van de raadpleegpunten: in onze leeszaal krijgt u vlot toegang tot het beschikbare krantenarchief. U kunt dat ook raadplegen in het MAS | Museum aan de Stroom, de bibliotheken van de Universiteit Antwerpen, de bibliotheken in de provincie Antwerpen en het Stadsarchief Mechelen.

Bezoek het digitaal archief van de Gazet van Antwerpen en de Gazet van Mechelen.

Ga naar