A.B.C-boekje

Erfgoeddag: Leesplezier start met …. leren lezen en schrijven, al eeuwen lang

Een straffe selectie schoolboekjes, van vroeger tot nu.

Erfgoeddag 2022 staat in het teken van schoolerfgoed, en laat dat nu een sterk collectieonderdeel zijn van de Erfgoedbibliotheek. Ontdek deze pareltjes van weleer, ontdek onze collectie vossenboeken in de Nottebohmzaal of volg een gids achter de schermen.

• Ieder zijn eigen schooltijd. Generatie na generatie. Veel veranderde in de loop der tijden. Maar leren lezen en schrijven doen we allemaal op de schoolbanken. Grasduin mee door de verschillende generaties leesboekjes. En oefen zelf je schoonste schoonschriftletters volgens de oude methodes. Ontdek de evolutie van schoolboeken in onze collectie.
  • Met medewerking van studenten van de Opleiding conservatie-restauratie (Faculteit Ontwerpwetenschappen, Universiteit Antwerpen), de erfgoedbewaarders van de toekomst.
  • Bezoek de Nottebohmzaal en ontdek ‘de vos’ in onze rijke collectie
  • Schrijf je in voor een van onze rondleidingen achter de schermen en ontdek hoe wij het erfgoed koesteren en bewaren

• Zondag 24 april 2022
  • 10u tot 18u – doorlopend geopend (Nottebohmzaal en presentatie schoolboekjes)