Erfgoedbibliotheek ontvangt jaarlijkse subsidie van Vlaanderen

Eind vorige week maakte minister van cultuur Sven Gatz de vijfjarige werkingssubsidies 2019-2023 voor cultureel-erfgoedorganisaties bekend. Als nieuwkomer ontvangt de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience een startsubsidie van 300.000 euro.

28.09.2018

Tot vandaag wordt de werking van deze bibliotheek volledig door de stad Antwerpen aangestuurd en gefinancierd. Een wijziging in het Vlaamse cultureel-erfgoeddecreet maakte het ook voor erfgoedbibliotheken mogelijk om werkingssubsidies van de Vlaamse overheid te ontvangen. Daarom werkten we vorig jaar aan een subsidiedossier en een nieuw beleidsplan voor de periode 2019-2023.

We zijn zeer blij dat dit harde werk heeft geloond. Nadat een beoordelingscommissie onze werking eerder al een landelijke (Vlaamse) dimensie toekende, maakte minister Gatz vorige week vrijdag het exacte subsidiebedrag bekend. Net zoals alle andere nieuwkomers ontvangen we vanaf 2019 een jaarlijkse startsubsidie van 300.000 euro. Hiermee zetten we onze ambitie als bewaarbibliotheek voor Antwerpen en Vlaanderen kracht bij en kunnen we onze volledige werking verder uitdiepen. We houden u op de hoogte!

Vlaanderen_verbeelding werkt