Foto: Ans Brys

Online bestellen

Een stap-voor-stapgids

Wil je een van de werken uit onze collectie online bestellen om in te kijken? Ontdek stap voor stap hoe je dat precies doet.

1. Schrijf je in als lezer van de bibliotheek dit kan aan het onthaal van de bibliotheek of online
  2. Surf naar de online catalogus: https://anet.be/desktop/ehc
  3. Kies een van de tabbladen ‘eenvoudig’, ‘snel zoeken’ of ‘geavanceerd zoeken’.
  4. Geef er uw zoekterm in en klik op ‘start’.
  5. Kies de gewenste publicatie door op de titel te klikken.
  6. Klik op de knop ‘bestel’ – je vindt hem bovenaan links op de pagina.
  7. In het aanmeldingsvenster dat openspringt, vul je het nummer van uw bibliotheekkaart en uw geboortedatum (dd/mm/jjjj) in. Klik op ‘aanmelden’.
  8. Er verschijnt een invulformulier waarop jouw persoonlijke gegevens al zijn ingevuld. Duid daar het plaatskenmerk van jouw keuze aan (meestal is er maar één optie).
  9. Kies het gewenste levertijdstip (het eerst mogelijke moment verschijnt automatisch).
  10. Als je een tijdschrift of krant bestelt, vul je de gewenste jaargang(en) en maand(en) in. Let op: je kan enkel aaneensluitende jaargangen of maanden opvragen (bijvoorbeeld 1935-1937 of januari-juni 2001).
  11. Wanneer je vanuit onze leeszaal bestelt, geef je het tafelnummer op (zo gaat het lampje op jouw tafel knipperen als jouw werk aan de leeszaalbalie beschikbaar is).
  12. Kies op ‘bevestig’ om jouw aanvraag te voltooien, waarna je een bevestigingsboodschap ontvangt.
  13. Eindig jouw zoekopdracht door bovenaan rechts op ‘afmelden’ te klikken.

Richtlijnen

• Je kan tot dertig aanvragen per dag plaatsen.
  • De aangevraagde werken blijven twee weken beschikbaar aan de leeszaalbalie, gerekend vanaf de gekozen leveringstijd. Op het einde van jouw bezoek kan je de aangevraagde werken opnieuw tot twee weken in lezing houden.
  • Wij kunnen je een bericht sturen als jouw bestelde werken beschikbaar zijn in de leeszaal. Vergeet daarom niet jouw e-mailadres door te geven bij inschrijving.

Je kan jouw aanvragen online opvolgen via ‘lezergegevens’ en ‘documentaanvragen’.

Ga naar