De Nottebohmzaal: boek en mecenaat

De Nottebohmzaal: boek en mecenaat. Publicatie bij de gelijknamige tentoonstelling. Antwerpen: Stadsbibliotheek, 1993. (Publicaties van de Stadsbibliotheek en het Archief en Museum voor het Vlaamse Cultuurleven; 34-36).

De Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience bezit een groot aantal oude en zeldzame stukken die dankzij mecenaat werden verworven. Deze tentoonstellingscatalogus belicht de diverse vormen van dit mecenaat. Een uitgebreide beschrijving van de voornaamste blikvangers uit de rijke bibliotheekcollectie (boeken, handschriften, iconografie, meubilair) vervolledigt het geheel. Een deel ervan staat permanent opgesteld in de prachtige Nottebohmzaal in het oudste gedeelte van het huidige bibliotheekgebouw, de Sodaliteit.