hallway

We verwelkomen het balanseer en Uitgeverij Voetnoot

Nieuwe samenwerkingsovereenkomsten

Met trots kondigt de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience twee nieuwe samenwerkingsovereenkomsten aan met het balanseer en Uitgeverij Voetnoot. Die twee boeiende literaire uitgevers deponeren vanaf nu een exemplaar van elke publicatie die in hun fonds verschijnt bij de Erfgoedbibliotheek, die ze voor het nageslacht zal bewaren.

14.10.2020

Uitgeverij het balanseer geeft vernieuwende en experimentele literatuur uit. Bovendien staan ze bekend om hun mooi vormgegeven boeken. Verschillende uitgaven van het balanseer wonnen in het verleden de Prijs voor de Best Vormgegeven Boeken, zoals Aan Barrels (2011) van Harry Vaandrager (boekontwerper: Danny Dobbelaere) en Onrust (2011) van Dirk Lauwaert (boekontwerper: Stéphane de Schrevel).

Ook Uitgeverij Voetnoot zet in op mooi vormgegeven boeken. Zij hebben literatuur, kunstkritiek, poëzie, fotografie, beeldende kunst en vormgeving in hun fonds. Recent stelde neerlandicus René Broens in de Nottebohmzaal Reynaert de vos voor, zijn nagelnieuwe vertaling van het Reynaertepos, uitgegeven bij Voetnoot. Conservator Linde De Potter mocht een speciaal voor de Erfgoedbibliotheek gesigneerd exemplaar in ontvangst nemen.