Foto: Ans Brys

Rondleidingen achter de schermen voor groepen

Kijk samen met jouw vereniging of groep achter de schermen van de Erfgoedbibliotheek en ontdek onze boeiende geschiedenis en omvangrijke collectie.

Hoe gaat het eraan toe in een historische bewaarbibliotheek? Ontdek het tijdens onze rondleidingen achter de schermen.

We nemen je mee op wandel door de Erfgoedbibliotheek – van de magnifieke Nottebohmzaal, langs de indrukwekkende magazijnen, de microfilmzaal en de leeszaal. Plots gaan er deuren open die anders gesloten blijven en zie je met eigen ogen hoe anderhalf miljoen boeken gekoesterd, bewaard en ter beschikking gesteld worden.

• Elke zaterdagvoormiddag van oktober tot mei van 10 tot 11.30 uur.
  • Elke woensdagavond in oktober, november, maart, april en mei, tussen 16 en 20 uur.
    Onze gids wacht u een kwartier voor aanvang op aan de balie van de Erfgoedbibliotheek, Hendrik Conscienceplein 4.
  • Voor groepen van maximaal 15 personen
  • Tarief: €120 (administratiekosten inbegrepen)

Reserveren

Boek je rondleiding met gids via Experience Antwerp.

Toegankelijkheid

Door de historische aard van het gebouw zijn niet alle verdiepingen toegankelijk voor rolstoelgebruikers. De medewerkers van de Erfgoedbibliotheek zullen jou als rolstoelgebruiker graag assisteren indien nodig.